Producent kopert

Koperty, Ich Świat

Deklaracja zobowiązania do kontroli pochodzenia produktu FSC

Ochrona środowiska to jedna z najważniejszych trosk TOMPLI, gdyż mamy świadomość, że pomoże nam ona zagwarantować bardziej kompletną ofertę naszym klientom oraz sprawić, aby rozwój przemysłowy naszej firmy szedł w parze z poszanowaniem środowiska. Od pewnego czasu nie są to tylko słowa, ale i fakty, których potwierdzenie sprawia, że jesteśmy jeszcze bardziej ambitni w tej kwestii.

Wprowadziliśmy w życie wiele działań, które mają na celu ochronę środowiska - uzyskaliśmy bardzo dobre rezultaty. Poskutkowało to podjęciem decyzji o zagwarantowaniu najlepszej jakości wraz z zachowaniem najwyższego szacunku dla środowiska naturalnego, dzięki opracowaniu wielu środków o niepodważalnej skuteczności, we wszystkich obszarach firmy.

Aby usprawnić zarządzanie, TOMPLA rozpoczęła działania dotyczące segregacji oraz klasyfikacji odpadów, oczyszczania wód, zredukowaniu hałasu oraz emisji gazów do atmosfery. Osoby zatrudnione w fabryce i biurze zostały uświadomione o podjętych zobowiązaniach firmy, zaś Dyrekcja dokonała znaczących inwestycji, aby przystosować obiekty. Mimo to zaangażowanie nie pozostało ograniczone jedynie do wewnętrznych procesów produkcji, lecz zostało zastosowane także w wypadku surowców. TOMPLA stosuje te, które w najniższym stopniu mają negatywny wpływ, są odpowiednie do odzysku oraz bezpieczne dla środowiska (nie zawierają zanieczyszczeń a ich skład nie ma negatywnego wpływu na środowisko naturalne).

W tym znaczeniu, firma TOMPLA poświęciła wiele energii na zdefiniowanie oraz dokumentację Systemu Zarządzania Kontrolą Pochodzenia Produktu według wymagań standardów międzynarodowych FSC (Forest Stewardship Council - Rada Zarządzania Lasami).

Przy Certyfikacie Zarządzania Kontrolą Pochodzenia Produktu wymagana jest ocena linii produkcyjnych lasów: począwszy od drzewa, aż do produktów końcowych - włącznie ze wszystkimi etapami przetwarzania, produkcji oraz dystrybucji, tak aby sprawdzić to, czy zastosowane drewno pozyskiwane jest z właściwie zarządzanych lasów. To właśnie dzięki temu, firma TOMPLA daje potwierdzenie swoim zobowiązaniom do wdrażania oraz podtrzymywania wymogów kontroli, zgodnych z międzynarodowym standardem FSC.

Razem z wdrożeniem Systemu Kontroli Pochodzenia Produktu, firma TOMPLA podejmuje kolejny trud, tak aby zapewnić, że papier, z jakiego produkowane są koperty, pozyskiwany jest z drzew pochodzących z dobrze zarządzanych lasów, które są potwierdzone certyfikatem FSC, a także pozostałych użytków kontrolowanych, w których respektuje się wartości ekologiczne, społeczne oraz odpowiedzialnie zarządza użytkami leśnymi.

Najważniejszy dla TOMPLI jest zakup surowców, które pochodzą z legalnych wyrębów oraz bezkonfliktowych źródeł. Aby dopiąć celu, wymagane jest wypełnienie przez dostawców niezbędnych wymagań, które to zapewnią.

Za sprawą wszystkich dotychczasowych osiągnięć w dalszym ciągu działamy w przeświadczeniu, że szacunek dla środowiska jest i pozostanie istotną wytyczną rozwoju firmy TOMPLA, nieodłączną od jej funkcjonowania, tak samo dziś, jak i w przyszłości.

Producent kopert Producent kopert

Język kopert

Koperty do nas mówią
"Otwórz mnie!", "Odpowiedz!" - dwa czarodziejskie wyrazy, które u korzystających z korespondencji, chcą wywoływać projektanci oraz eksperci od marketingu w przypadku kopert wysyłanych i zwrotnych.

Ważne są nie tylko słowa na kopertach. Dlaczego? Ponieważ w kopercie przemawia wszystko.

  • Przemawia papier, z którego jest zrobiona.
  • Przemawia format koperty, klej oraz skrzydełka.
  • Przemawia okienko albo okienka.
  • Przemawia nie tylko strona zewnętrzna, ale także wnętrze: awers, rewers.
  • Przemawiają kolory koperty, farby albo ich brak.
  • Przemawia metoda z jaką jest zaklejana, jak i jej otwieranie.
  • Przemawiają, również, koperty różnymi językami: administracyjnym, norm pocztowych czy stawek pocztowych.

Aby przemawiać, koperta musi nauczyć się mówić w języku ściśle technicznym, tym, jakiego używają automatyczne pakowarki. Gdyby nie znała tego języka, nie przeszłaby przez kontrolę zmechanizowanych systemów napełniania oraz wysyłania.

Język papieru

Papier to część wiadomości.

Papier żeberkowy, powlekany, offsetowy czy makulaturowy...
Każdy papier przemawia inaczej: żeberkowy albo powlekany mówi co innego niż offsetowy czy makulaturowy. Wszystkie typy papieru mają do zakomunikowania odpowiednią wiadomość a wszystkie wiadomości na kopercie powinny zostać umieszczone na właściwym papierze, gdyż zostanie on zadrukowany, poskładany, zaklejony, wielokrotnie przeniesiony a wreszcie dostarczony do adresata...

Szczegółowa charakterystyka
Koperty potrzebują właściwego papieru z precyzyjnym opisem odporności, podatności do przetwarzania maszynowego, przeźroczystości, drukowalności, porowatości oraz białości ze względu na swoje przeznaczenie. To język techniczny odnoszący się do składu, właściwości koperty, jej klasy, wagi oraz wymiarów.

Papier, z którego produkujemy koperty
Papier kopertowy, tak samo jak papier prawie wszystkich rodzajów, uzyskiwany jest z roślinnej masy celulozowej wytwarzanej przy użyciu procesów mechanicznych albo chemicznych. Przeważająca część kopert produkowana jest z papieru, w którym przeważają, zależnie od wykorzystania czy przeznaczenia kopert, kryteria drukowalności (w przypadku kopert reklamowych) albo wytrzymałości (w przypadku torebek oraz kopert paczkowych) albo względy ekonomiczne czy wizerunkowe (w wypadku tych wykonanych z makulatury), itp.

Wagi oraz wymiary papierów
Walter Porstmann, pochodzący z Niemiec, zaproponował wzorcową normę formatów papieru. Jego idea została zaakceptowana w Niemczech (1922 r.) i oznaczona jako formaty DIN (Deutsche Industrie Norme), które do dzisiaj są uznawane za standardowe międzynarodowe miary (ISO 218). Tworząc swoją normę systemu metrycznego, Porstmann rozpoczął od jednego metra kwadratowego papieru, który podzielił tak, aby następne części utrzymały tę samą proporcję między bokami prostokąta. Jedynie jeden wzór spełniał te wymagania:
Wzór wyjściowy AO = 1 m2 = 841 x 1189 mm

Papier właściwy do produkcji kopert
Nim przejdziemy z gamy papieru do jego druku oraz konfekcjonowania kopert, musimy ustalić, iż klas oraz gatunków papieru jest niezwykle dużo , ważne są także różnice w ich charakterystyce.

Kryteria podziału są bardzo różnorodne, zaś nazwy czasami odpowiadają tylko markom handlowym. Producenci stosują kryteria, takie jak wygląd, skład włókien, czy też zastosowanie...

Różne rodzaje wyglądu oraz składu
Z uwagi na wygląd, papier możemy podzielić na żeberkowy, gofrowany, gładki, satynowany, błyszczący, matowy, celofanowy...

Ze uwagi na skład włókien, mieszankę masy albo pochodzenie włókien, wyróżniamy papiery z masy włóknistej mechanicznej, masy chemicznej surowej czy bielonej, z masy iglastej albo liściastej...

Wymogi druku
Ze uwagi na zastosowanie papieru oraz jego charakterystykę drukowalności wyróżniamy papier: kartograficzny, piśmienny, gazetowy, offsetowy, etc.

Rozmiary papieru
Dzięki rozmiarom można zidentyfikować papier. Podstawowe rozmiary wiążą się z produktami i formatami przeznaczonymi na maszyny. Dlatego możemy mówić o papierze w rozmiarze 100 x 140, 70 x 100 (wymiary podawane są w cm), arkuszach, rolach, etc. Gramatura (oznaczenie ilości gramów przypadających na metr kwadratowy papieru) to cecha decydująca, kiedy rozpoznajemy rodzaj papieru: 70 g/m2, 80 g/m2, etc.

Skrzydełka

Szeroki wachlarz kształtów oraz rozmiarów
Skrzydełka, w zależności od swojego kształtu, a także rozmiaru, decydują o charakterze produktu. Muszą także zrozumieć i sprawnie posługiwać się językiem automatycznych pakowarek. Dlaczego? Zdarza się, że pewne rodzaje skrzydełek, kart, a także i wycięć zachowują się inaczej w trakcie automatycznego pakowania. Czasem, niektóre rodzaje skrzydełek, zostają odrzucone przez maszynę automatycznie. Właśnie z tego powodu muszą świetnie znać język techniki.

Ogromny wybór wzorów, wielość możliwości
Producent kopert Wielość potencjalnych wzorów sprawia, że koperty stają się jednym z najlepszych sprzymierzeńców korespondencji przeznaczonej do marketingu bezpośredniego czy sprzedaży wysyłkowej. Przy pomocy bocznych skrzydełek tworzy się wewnętrzne kieszenie nazywane "coin-pocket". Są one portfelikiem na monety albo drobne, zaskakujące upominki do zabawy. Koperta-torebka może mieć boczne skrzydełka klejone powyżej albo poniżej skrzydełka dna. Decyduje o tym nie tylko aspekt estetyczny: automatyczne pakowarki inaczej traktują jeden i drugi typ. Istnieje możliwość wykonania talonów odlaczanych z przedłużeniem skrzydełka dna, np. tak, jak w kopercie zwrotnej "bangtail" albo przy klapce zamykającej w kopercie typu "zwrot niemiecki".

Kształt klapki zamykającej jest elementem przekazu treści. Np. szpic, zastosowany w kopercie "ministro", przeznaczony jest do korespondencji epistolarnej, zaś kształt trapezoidalny, prosty czy zaokrąglony wypełnią swoje zadanie w przypadku kontaktów o charakterze formalnym, administracyjnym lub handlowym. Sam fakt obecności klapki w kopercie, mówi o poufności zawartych w niej słów. Chcąc jak najrzetelniej wypełnić to zadanie należy zwrócić szczególną uwagę na jakość oraz rodzaj zaklejenia i wszelkie systemy wykrywania prób otwarcia korespondencji, takie jak "Open plus".

Zaklejenia

Zaklejenia kopert gwarantują ich nienaruszalność przy wysyłce oraz zapewniają utajnienie zawartych w nich wiadomości. Oprócz tego wszystkie typy zaklejeń dostosowane są do rodzaju poczty, a także, czasami, obostrzeniem staja się wymogi techniczne automatycznych pakowarek.

Różne rozwiązania
Zaklejanie na mokro to klasyczne zaklejenie, które najodpowiedniejsze jest dla kopert przeznaczonych do automatycznego pakowania. Bardzo popularne jest także przy kopertach do korespondencji osobistej.
Zabezpieczone, samoklejące koperty dziś są używane niezwykle często, z uwagi na swoją wygodę oraz łatwość użycia w przypadku korespondencji administracyjnej.
Samoklejenie oraz wielokrotne zaklejanie gwarantują wygodę użytkowania koperty. Wielokrotne zaklejanie, przede wszystkim, umożliwia ponowne wykorzystanie koperty, przydatne jest także przy używaniu poczty wewnętrznej oraz w celach obniżenia kosztów wysyłki.

Bezpieczeństwo
Pewne zaklejania służą do wykrycia otwarcia koperty przez osoby do tego nieuprawnione. Dzięki użyciu systemów "open plus" oraz "detector" można skontrolować, czy koperta została otwarta. Jeżeli chodzi o pocztę wewnętrzną uzyskujemy możliwość śledzenia, czy przechodzi przez wszystkie działy, w jakich jej zawartość mogłaby zostać zmodyfikowana albo zmieniania. To wszystko zapewnia metoda "sznureczek i przycisk", bardzo popularna w USA, jednak rzadko stosowana w Europie.

Składanie

Złożenie częścią listu
Dla każdego z nas koperta albo torebka stanowi kawałek złożonego papieru. Jednak chodzi nie tylko o to: koperta zawiera korespondencję oraz jest jej częścią i, co najważniejsze, przyjmuje wnętrze listu. Zagięcia są niezbędne dla idealnego złożenia skrzydełek, a więc mają wpływ na ostateczny efekt oraz kształt produktu.

Zagięcia, źródła inspiracji
Zagięcia stosowane są, aby wprowadzać innowacje. To właśnie one tworzą koperty o wyjątkowych kształtach. Mogą zostać zastosowane, aby zwiększyć pojemność użytkową produktu - np. zagięcia tworzące wstawki. Wyróżniamy zwyczajne, i proste, czy wielokrotne oraz te używane w klapkach zamykających koperty na zdjęcia, z uwagi na względy estetyczne i praktyczne.

Okna

Element ekspresji
Okno, okna, okienka na kopercie, z wyjątkiem tego, że są praktycznym rozwiązaniem, są także ważnym środkiem wyrazu. Przez proste okienko możemy zobaczyć dane adresata. Wymyślne okienka pozwolą przewidzieć, co zawiera przesyłka, zachęcają do otwarcia koperty. Stanowią istotny środek, odpowiedni dla marketingu bezpośredniego.

Różne kształty i kolory
Okna występują w dowolnych kształtach. Ich ilość jest ograniczona jedynie rozmiarem koperty. Mogą być przykryte lub nie. Do przykrywania używanych jest wiele rozwiązań: różnej grubości plastik, błyszczący - wymagany w części krajów na okienko adresowe, kolorowy plastik - najczęściej używany w kopertach przystosowanych do celów marketingu bezpośredniego - z rozbudowanym wachlarzem kolorów, form, rozmiarów oraz pozycji. Najbardziej ekologiczne rozwiązanie stanowi okno celofanowe, które pomimo tego, jak wygląda, jest wykonane z papieru, a więc w pełni nadaje sie do odzysku.

Normy dla okien
Okna zależne są od pewnych unormowań.
Żeby umieścić je poza strefą wymaganą na mocy przepisów panujących w danym państwie, należy czasem uzyskać specjalne zezwolenia. Wszystkie państwa mają zdefiniowane standardy okienek na kopertach, które są powszechnie stosowane. We wszystkich krajach europejskich powszechne jest prostokątne okienko z zaokrąglonymi narożnikami o promieniu 4 mm. Inaczej jest jedynie w Holandii, gdzie standardem jest prostokątne okienko z prostymi kątami.

Producent kopert

Nadruk

Tekst, kolor, obraz
Nadruk to głównie język użytkownika oraz klienta - to tekst, kolor oraz obraz. Wystarczy popatrzeć na koperty przeznaczone do celów bezpośredniego marketingu czy banku. 80% wszystkich ludzi stanowią wzrokowcy - decyzja, w jaki sposób potraktować przesyłkę, najczęściej zależna jest od nadruku.

Awers, rewers, wnętrze
Językiem druku przemawia również wnętrze koperty, jednak najistotniejszą rolę pełnią awers oraz rewers. Oczywiście wnętrze nie może być zadrukowywane, jeżeli koperta została już wyprodukowana. Druk we wnętrzu koperty może posłużyć, by oddać nieprzezroczystość papieru oraz tajność zawartości korespondencji, czy wypromować tożsamość nadawcy przez nadruk danych. Druk koperty przeprowadza się z zastosowaniem wielu opcji technicznych, które dają różne wyniki.

Druk offsetowy albo fleksograficzny
Druk fleksograficzny stosowany jest w wysokowydajnych, automatycznych maszynach kopertowych, w których wykorzystywane są farby wodne, nieszkodliwe dla środowiska. Cechuje go nieustanna poprawa jakości. Obecnie najwięcej kopert drukowanych jest w technologii flexo. Druk offsetowy, który zapewnia najwyższą jakość oraz wolność kreacji, używany jest w przedruku gotowych kopert oraz, w największej ilości przypadków, jako działanie poprzedzające produkcję kopert z arkuszy albo roli (pre-print). Druk offsetowy gotowych kopert, choć cechuje się ograniczeniami pod względem formatów drukowalnych oraz ilości kolorów, jest najszybszą techniką personalizacji koperty oraz najodpowiedniejszą metodą w przypadku niewielkich ilości.

Inne metody druku
Stosuje się także inne, mniej popularne metody zadrukowywania kopert, takie jak: serigrafia, typografia, druk na sucho, termografia, lakierowanie, etc. Występuje także szeroki wachlarz farb, z którego możemy dowolnie wybierać. Ich duża część jest specyficzna dla systemu druku: farby wodne, olejowe, metaliczne, farby bezpieczeństwa, fluorescencyjne, szybkoschnące, etc.

powrót na początek strony
Zobacz jak do nas dojechać:
Producent kopert Zobacz jak do nas dojechać
- Mapa Google
Najważniejsze dane:

TOMPLA KOPERTY SP z.o.o.
ul. Spichrzowa 15
62-200 Gniezno

NIP: 522-23-78-316

Nr wpisu do KRS 0000080560
Sąd Rejonowy Poznań -
Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
Wysokość kapitału zakładowego:
12 112 500 PLN

Sekretariat:
tel.: 61 425 36 36
fax: 61 425 22 66 / 61 425 25 66
sekretariat@tomplakoperty.com

© 2011 Tompla  |  Tematycznie: Produkcja Kopert Drukowanie kopert Fabryka Kopert